Sunday, November 02, 2008

Online ønskeliste

Så er mit nye "pet project" endeligt kommet i luften i en version jeg selv syntes er ganske ok. Jeg har skrevet en online ønskeliste der er, syntes jeg selv, lidt ud det sædvanlige.

Man opretter en ønskelist, tilføjer de ønsker man har og tilknytter en eller flere modtagere. Disse modtagere vil modtage en email med et link til eens ønskeliste men hver modtager modtager deres eget unikke link, så man som indehaver af ønskeliste kan se hvem der har været inde og besøge ens ønskeliste. Ikke nok med det, men man kan som modtager markere et ønske som "opfyldt" og vælge hvilke af de andre modtagere der må se ens markering - ved på den måde ikke bare at sende information til samtlige andre modtagere og muligvis opretteren/ejeren selv. Man kan selv bestemme hvem der må se hvad. Naja, tag og prøv den : Jeg ønsker mig

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Lars,

Det er et fint system du har fået lavet... Jeg var i gang med ønskesedlerne derhjemme i går aftes; i et dokument. Men, tænkte at jeg lige ville kikke på dit system ifht. den måde vi håndterer vores ønskesedler - så her er nogle kommentarer:

(1) Vi har en ønskeseddel til hele husstanden som vi sender rundt, dvs. flere personer pr. ønskeseddel. Hvis jeg skulle bruge et online system, ville det være en fin feature at kunne håndtere flere personer pr. liste. Så slipper jeg for at skulle håndtere flere ønskesedler, og kan nøjes med at sende ud én gang.

(2) Der er personer i vores familie som ikke er fortrolige med computere - tsk tsk - og dem plejer jeg at udskrive listen på papir. Det ville være fint med en print feature, og her kom jeg til at tænke på feature som pensum.dk har på deres brugt-børs: De bøger man har til salg kan gemmes til PDF - check det ud engang, deres løsning er ret smart.

(3) Vi har enkelte billeder på ønskesedlen, og dette selvfølgelig være rart at kunne i et online system også, men det kunne jeg godt klare mig uden.

(4) Forhandlere og priser?!? Mange gange skriver vi en forhandler på listen med forhandlerens pris, så det er nemt for dem der læser listen. Den information kan i dit system gemmes i beskrivelsesfeltet, men det kunne måske være smart, hvis det blev gemt i selvstændige felter, med mulighed for at sortere. Det kunne måske være smart at kunne sortere på pris, for på den måde at finde ønsker som ligger inde for et givet prisinterval.

Nå, det var bare lige nogle indskydelser og ideer som jeg synes du skulle have...

1/12/08 15:42  
Anonymous Anonymous said...

l?rt en masse

8/12/09 14:00  

Post a Comment

<< Home