Thursday, April 17, 2008

Salgsfremmende eller bare skræmmende?

Jeg rodede lidt rundt i en webshop idag. Jeg lagde en 4-5 ting i den virtuelle indkøbsvogn/kurv men endte med at droppe købet pga. en forholdsvis dyr forsendelsespris.
Efter at have lukket browseren slog det mig at - hvad nu hvis mit køb rent faktisk gav en positiv indtjening for butikken selv hvis de selv skulle betale for forsendelsen. Hvorfor så ikke sende mig et godt tilbud en uges tid senere ala:

"Vi kunne se at du havde lagt varer x, y og z i kurven, men ikke afsluttet dit køb. Vi har et godt tilbud til dig her! Gratis forsendelsen!"

eller

"-15% på købet"

Det eneste butikken skal gøre er at implementere persistente indkøbsvogne, og f.eks. løbe dem igennem efter 5 dage og beregne dækningsbidraget ved flere tilbudsscenarier.

Go ide? Eller bare skræmmende pludselig at få en tilbudsmail fra webshop på et køb man har droppet?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

På de fleste webshops logger man først ind når man foretager købet (hvis man i det hele taget har en bruger).

Hvor vil du få kontaktinfo fra?

19/5/08 08:55  

Post a Comment

<< Home