Wednesday, April 08, 2009

Det har taget sin tid

... men jeg er kommet dertil hvor jeg næsten (også kun næsten) altid laver test-cases til mine klasser. Jeg laver dog meget sjældent test-first - jeg syntes ikke ens test-case skal være udslagsgiven for hvorledes jeg beslutter at implementere noget - jeg kan godt lide at have frihed til at udforske forskellige muligheder, og jeg vil derfor ofte skulle lave om i mine tests hvilket jeg syntes er unødvendigt.
Det at implementere noget, lave en test og se at testen bliver "grøn" (jeg bruger JUnit fra Eclipse) er en stor fornøjelse.
Jeg har ofte en test-case som f.eks. tester alle metoder i en klasse, og en integrationstest, der tester klassen sammenhænge med andre i kontekst så vidt det er muligt.
Det næste jeg mangler er bare en "Continous Integration Test" server, hvor alle mine hyggeprojekter bliver bygget på.. "Mjaeh - måske senere :-)"

Hygge

0 Comments:

Post a Comment

<< Home